מדרסים לנעלי עבודה הם אביזר אורטופדי חיוני עבור עובדים שאופן עבודתם דורש עמידה או הליכה בצורה ממושכת. כך לדוגמה צוותי הוראה, רופאים, פועלים, מרצים וכדומה. מדרסים לנעלי עבודה חשובים מאוד כדי להעניק תמיכה לכף הרגל - דבר המשפיע על היציבה הכללית ומונע בעיות רבות שמקורן במנח לקוי של כף הרגל. מדרסים לנעלי עבודה - מומחי אורטוקל מסבירים על החשיבות של מדרס אורטופדי בנעל עבודה ואיך לבחור את המדרסים האולטימטיביים עבורכם.

מדרסים לנעלי עבודה: נוחות מקסימלית ותמיכה אופטימלית

נעלי עבודה הן נעליים ייעודיות שמטרתן להגן על כף הרגל מפני פגיעה ולתמוך בבסיס כף הרגל. תמיכה זו בעלת השפעה על יציבת הרגליים, הגב והצוואר - למעשה, יציבת כפות הרגליים משפיעה על יציבת הגוף כולו. פעמים רבות נעלי עבודה בעלות מבנה קשיח מאוד עלולות להחטיא את המטרה ולגרום לליקויים במנחי כפות הרגליים. בהיעדר תמיכה וריפוד ארגונומיים לכף הרגל, העקב, קשת כף הרגל ואצבעות כפות הרגליים עלולים לספוג זעזועים משמעותיים בייחוד בתנועות הליכה וריצה בהן משקל הגוף הפוגע בקרקע מכפיל את עצמו פי 5 בהתאם לחוקים פיזיקליים הקשורים בכוח הכובד.

עומס כבד זה על כפות הרגליים לצד משא נוסף אותו סוחבים עובדים בשעות העבודה עלולים לסכן את כף הרגל ולגרום לעיוותים במנח התקין. בעיות במנח כף הרגל הן שורש בעיות יציבה רבות בגוף האדם לרבות: כאבי רגליים, ברכיים, גב, כתפיים, צוואר ועוד. 

תופעות נוספות אופייניות לעבודה מאומצת ללא תמיכה אורטופדית הם: דורבן בעקב, שברי מאמץ, דלקת בגיד האכילס, כאבים בעקבים ועוד.

עובדים שעות ארוכות בעמידה על הרגליים? ספורטאים המתמחים בריצות למרחק? חשוב שלא להזניח את מצב כפות הרגליים ולדאוג לתמיכה אופטימלית ליצירת בסיס נוח ויציב. אז מהם מדרסים לנעלי עבודה ומהם היתרונות שלהם?

היתרונות של מדרסים לנעלי עבודה

סיוע בשיפור היציבה

היתרון הבולט של מדרסים לנעלי עבודה קשור ביכולת שלהם לאפשר חלוקה מאוזנת של העומסים המופעלים על כף הרגל. במקום שהלחץ יהיה נקודתי ויגרום למאמץ יתר בחלקים מכף הרגל - המדרס מהווה בסיס נכון וארגונומי ובכך משפר את יציבת הגוף כולו הנשען על כפות הרגליים בזמן עמידה, הליכה וריצה. זאת לעומת נעלים ללא מדרסים בהם משקל הגוף כולו עשוי להתנקז אל נקודה או חלק צר בכף הרגל ולהוות גורם לבעיות יציבה משמעותיות וכאב עד להתפתחות בעיות יציבה כרוניות.

הגנה על כף הרגל

בעבודות הדורשות עבודה מאומצת, מדרס אורטופדי מהווה חוצץ-הגנה בין הרצפה והסולייה הקשיחה לבין כף הרגל. הגנה זו מונעת התפתחות של שפשופים, יבלות, עור קשה ובעיות עור נוספות.

בלימת זעזועים

בזמני עמידה, קפיצה, הליכה או ריצה כפות הרגליים שלנו הן האיבר הראשון בגוף הנפגש עם בסיס אחר. חיכוך זה עשוי לגרום לנזק משמעותי למערכות הגוף השונות במידה והוא לא מתבצע בצורה נכונה. מדרסים לנעלי עבודה מאפשרים את בלימת הזעזוע ומאפשרים לגוף לנחות ברכות על הרצפה בתנועות הליכה, ריצה או קפיצה.

התאמה אישית

מומחי אורטוקל ממליצים על מדרסים לנעלי עבודה בהתאמה אישית הבנויים בצורה ארגונומית ותומכים במבנה כף הרגל של העובד באופן האולטימטיבי. נעליים מדרסים בהתאמה אישית לעבודה מתאימים לעובדי משק רבים שעבודתם כוללת פעילות מאומצת על רגליהם.

מדרסים לנעלי עבודה - למי זה מתאים? 

מדרסים לנעלי עבודה הם מוצר אורטופדי ייעודי לבעלי מקצוע שתחום עבודתם כולל עבודה בעמידה, עבודה בהליכה או עבודה הכוללת פעילות ספורטיבית כמו ריצה וקפיצה. להלן רשימה של אנשי מקצוע הנעזרים בנעלי עבודה עם מדרסים:

  • צוותי הוראה
  • צוותי רפואה
  • עובדי שמירה
  • עובדי אבטחה
  • שפים, טבחים ומלצרים
  • קבלנים
  • סבלים
  • טכנאי רכב ומכונות
  • אינסטלטורים
  • שיפוצניקים
  • ספורטאים
  • חקלאים
  • גננים
  • ועוד

אנשי מקצוע שבחרו במדרסים בהתאמה אישית דווחו על הקלה משמעותית בכאבי גב הקשורים בבעיות יציבה וכן שיתפו בשיפור הביצועים והיכולות שלהם במסגרת העבודה ומחוצה לה. 

"כמנתחת בכירה אני נדרשת לעמוד שעות ארוכות על הרגליים בלי מנוחה" כך משתפת פרופסור ל.מ. כירורגית בכירה במחלקת עיניים. "לאחר שנים מספר בתפקיד התחלתי לסבול מכאבי גב תחתון ברמה גבוהה ביותר עד שהוגדרתי כחולה במחלת מקצוע. הודרכתי להתחיל בטיפולי פיזיותרפיה לצד המלצה להשתמש במדרסים בנעלי העבודה שלי. לאחר שבועות מספר של שימוש במדרסים הרגשתי השתפרה מאוד, הכאבים כמעט ונעלמו והיכולת שלי לעמוד במשך שעות ארוכות השתפרה לבלי היכר". כך לדברי פרופסור ל.מ.

עובדות ומחקרים בנוגע ליעילות השימוש במדרסים לנעלי עבודה

מחקרים שנערכו בנושא שיפור יכולות מקצוע במסגרת עבודה הראו כי קיים קשר ישיר בין שימוש במדרסים לנעלי עבודה - להקלה על כאבי גב ורגליים בקרב הנושאים משרות הכוללות עבודה פיזית. בניו יורק נסקרו כ-120 שוטרים במשך 5 שבועות במטרה לזהות האם שימוש במדרסים אכן מקל על עבודתם הפיזית הנמשכת לכל הפחות 7 שעות מדי יום. מהמחקר עלה כי כ-70% מהמשתתפים נהנו מהפחתה ברמת העייפות בסוף יום עבודה וכ-60% מהם אף סיפרו כי חוו הקלה משמעותי בכאבי רגליים בזמן העבודה.

מחקר נוסף שנערך במטרה לאתר קשר בין שימוש במדרסים להקלה על דורבן בעקב כף רג מצא כי רוב רובם של המשתתפים במחקר בחרו להמשיך ולהשתמש במדרסים כאמצעי להקלה על כאבי דורבן.

מדוע חשוב לרכוש מדרסים לנעלי עבודה מהמומחים?

בשוק האביזרים האורטופדיים קיימת אינפלציה של סוגי מדרסים. אולם, לא כל מדרס הוא המדרס הנכון עבורכם לצרכי עבודה. כאן חשוב לבחון את הרכב המדרס, את תכונותיו, ממה הוא עשוי והאם הוא מהווה פתרון ייעודי לבעיות יציבה ולחלוקת עומס ולחצים על כפות הרגליים בעבודה מאומצת. בבחירת מדרסים לנעלי עבודה ממומחי אורטופדיה מובילים אתם יכולים להיות בטוחים שהפרמטרים הנ"ל נבדקו ארגונומית והם עומדים בתקנים רפואיים רלוונטיים.

מדרס איכותי שנבנה בפיתוח ייעודי לעובדים בעבודות הכוללות פעילות בכף הרגל יסייע במניעת בעיות יציבה, כאבי גב, בעיות בצוואר, פריצת דיסק ובעיות נוספות במערכות השונות בגוף הקשורות בליקויים במנחי כפות הרגליים.

מה חשוב לכם לבדוק במדרסים לנעלי עבודה?

בבחירת מדרסים לנעלי עבודה חיוני לבדוק שהם עונים במקביל על שני פרמטרים חשובים: גמישות מחד ותמיכה מאידך. שני נתונים אלו אינן סותרים זה את זה ומדרס מדויק לעבודה יהווה בסיס איתן אך לא קשיח מדי לכף הרגל - במרקם רך וגמיש. אל תתנו לשיווק של מדרסים פשוטים לבלבל אתכם, בדקו את נוחות המדרסים בעצמכם והעדיפו קניית מדרסים הכוללת תעודת אחריות.

שימו לב לצ'קליסט הבא לבדיקת מדרס אורטופדי לנעל עבודה:

  • מדרס ברמת קשיחות מדויקת - גמיש מצד אחד וקשיח מספיק מצד שני.
  • המדרס כולל מבנה לבלימת זעזועים.
  • המדרס משפר את רמת החיכוך והאחיזה של הרגל בקרקע למניעת מעידות.
  • המדרס תומך ביציבה נכונה של הגוף כולו.
  • המדרס מונע עייפות בשרירי כפות הרגליים וכן משפר את זרימת הדם מכפות הרגליים ואל כפות הרגליים.
  • המדרס נוח מאוד ומשפר את איכות החיים בעבודה.

לסיכום

נעלי עבודה עם מדרסים הם אביזר נחוץ על מנת לאפשר עבודה ממושכת גם בתנאים פיזיים מאתגרים מבלי לגרום לנזקים ביציבה ולליקויים במנח כפות הרגליים. בבחירת מדרסים איכותיים חשוב לקבל את המלצת המומחים ולבדוק התאמה אינדיבידואלית לכף הרגל.