נעליים אורטופדיות לסוכרתיים, כן יש דבר כזה, מדובר בנעליים שתוכננו במיוחד לאנשים הסובלים מעודף סוכרים בדם. נעליים אלה הנן בעלות עיצוב מיוחד שמטרתו לסייע לאנשים הסובלים מסוכרת, להסתובב בנעליים בנוחות וללא כאב. נעלים אורטופדיות לחולי סוכרת עשויות להפחית את הסיכון להיפצע, לכיבים בכפות הרגלים ובעיות רפואיות נוספות העלולות להתפתח בקרב חולים אלה. אחת הסכנות הגדולות העומדות בפני חולי סוכרת היא, איבוד אצבעות בשל המחלה. נעליים אורטופדיות, מפחיתות גם את הסיכון בעניין דרמטי זה. 

החשיבות הגדולה של נעליים אורטופדיות לסוכרתיים

סוכרת הנה מחלה מטבולית המשפיעה על הגוף בכך שהוא מתקשה להתמודד עם רמות הסוכר שבו. מדובר במחלה כרונית העלולה להוביל לבעיות רפואיות קשות ומסוכנות, במידה ולא מקבלים טיפול הולם למחלה. נעליים אורטופדיות עוצבו ותוכננו, על מנת לסייע לאנשים סוכרתיים, באמצעות מניעה של התפתחות בעיות בכפות הרגליים כגון: כיבים, תירס, שלפוחיות ועוד. הנעליים מספקות תמיכה מיוחדת לכף הרגל והדבר עוזר בהפחתת הסיכון להתפתחות של מגוון בעיות כמו, נזקים עצביים ומחלות בכליות. 

ההבדלים שמשנים את התמונה

נעליים אורטופדיות, אותן ניתן להשיג באורטוקל, תוכננו לחולי סכרת באופן מיוחד. הן מורכבות בצורה ייחודית, במטרה לספק תמיכה טובה במיוחד לכף הרגל ויציבות, שכל כך חשובות לחולים סוכרתיים. מנגד, נעליים רגילות, אינן מתוכננות עם שום הטבה לאנשים הסובלים ממחלת הסוכרת. אחד הדברים עליהם חייבים חולי סוכרת להשגיח הוא, שהם נועלים נעליים ללא עקבים. בעיקר בקרב נשים החולות בסוכרת, חייבת להיות מודעות לכך, שלמרות שנעלי עקב נחשבות לנעליים מהודרות ואופנתיות, עליהן להימנע מהן, מכיוון שהן מהוות סיכון של ממש בקרב סוכרתיים. הסיכונים שמציבים העקבים הגבוהים בפני נשים חולות סוכרת הם, התפתחות של כאבים חזקים בכפות הרגליים ובקרסוליים. בנוסף, העקבים מעצימים מאוד את הסיכון להתפתחות של כיבים בכפות הרגליים. אי לכך, נעליים אורטופדיות, המיועדות לחולי סוכרת, על פי רוב, אינן כוללות עקב מכל סוג שהוא, בכל גובה שהוא. 

נעלי ספורט לסוכרתיים

אנשים סוכרתיים חייבים לעשות פעילות ספורטיבית על בסיס קבוע ולכן, חשוב מאוד להתאים להם נעלי ספורט אורטופדיות, המיועדות לאנשים במצבם. הדברים החשובים בנעלי ספורט אורטופדיות לחולי סוכרת הם: נעליים נושמות, המונעות לחות מוגברת בתוך הנעל, תמיכה טובה בקשת וריפוד עבה במיוחד, המייצרים נוחות מקסימלית ותורמים לבריאות כפות הרגליים. הדבר מאוד חשוב בעת ביצוע פעילות ספורטיבית כגון: ריצה, הליכה מהירה ואימון פיזי בחדר כושר. ישנו מגוון רחב של נעלי ספורט אורטופדיות, המותאמות לאנשים סוכרתיים. נעליים אלה מתהדרות בריפוד נוסף ועבה במיוחד, הקיים באזורים מסוימים של הנעל, במטרה לספק רמת נוחות גבוהה בתוך הנעל ויציבות של כף הרגל לאורך זמן ממושך. נעלי ספורט אורטופדיות מספקות מרחב גדול לאצבעות הרגליים, מה שיוצר תנוחת אצבעות מיטיבה ואידיאלית לכפות הרגליים. 

רגליים עייפות

תסמונת מוכרת הנה תסמונת הרגליים העייפות, המאופיינת בכאבים חדים בגידים והשוקיים האחוריות. לא קל לאבחן תסמונת זו מכיוון שקיימים גורמים שונים המשויכים למצב רפואי זה. הסיבות השכיחות ביותר הגורמות לתסמונת הרגליים העייפות הינן: ישיבה ממושכת, ללא קימה, המייצרת הפסקה, הליכה או ריצה על גבי משטח קשיח במשך זמן ארוך, נעילת נעליים על עקבים גבוהים, המביאה לכך שגיד אכילס נהיה קצר יותר, ריצה והליכה בשיפוע חד, עמידה ממושכת על הרגליים, בעיקר כשהקרקע קשה, ריצה או הליכה בעליה תלולה וכו'. תסמונת הרגליים העייפות מייצרת תחושה לא נעימה של חוסר כוח ואנרגיה, עצלות של הרגליים וקושי בהליכה רגילה ולא מאומצת. 

נפיחות קשה ברגליים של סוכרתיים

אנשים החולים בסוכרת סובלים לא פעם מנפיחויות משתנות בכפות הרגליים וברגליים עצמן. נעילת נעליים אורטופדיות, המיועדות לחולי סוכרת, מייצרות תמיכה ונוחות, הבולמות את התנפחות הרגליים. במידה והרגל כבר נפוחה, ניתן להתאים נעליים אורטופדיות שיספקו מרחב נוסף באזור אצבעות הרגליים ובנוסף, יתווסף ריפוד, בכדור כף הרגל והעקב. נעליים אלה תהיינה טובות גם עבור נשים בהיריון הסובלות מנפיחות ברגליים. 

המקום הנכון בזמן הנכון

ישנן חנויות וחברות, המספקות נעליים אורטופדיות, המיועדות לחולי סוכרת, כדוגמת אורטוקל. חנויות וחברות אלה פרוסות היטב בכל רחבי הארץ ומומלץ מאוד לרכוש נעליים אורטופדיות מהן ולא מכל מיני מחלקות, המתמקמות בחנויות פארם שונות, או בתי מרקחת. חשוב לרכוש נעליים אורטופדיות לסוכרתיים ממקומות המתמחים בדיוק בכך. 

שינוי תדמית

לאורך השנים, התדמית של הנעליים האורטופדיות הייתה של נעליים לא מעוצבות ולא אופנתיות ולכן, לא מעט אנשים, בעיקר נשים, נמנעו מלרכוש נעליים אלה. שוק הנעליים האורטופדיות עבר שינויים בשנים האחרונות, צמח והתפתח וכך גם העיצובים של נעליים אלה. הסיבה לכך היא, המספר ההולך וגדל של המשתמשים בנעליים אורטופדיות מכל הסוגים. הרבה מאוד אנשים סובלים מכאבים ברגליים ובגב, כתוצאה מנעילת נעליים לא טובות ומתאימות ולכן, הם מתעוררים יום אחד ומחליטים שעד כאן, שהגיע הזמן לעבור לנעליים אורטופדיות, איכותיות ובריאות יותר. אי לכך, יצרניות הנעליים האורטופדיות משקיעות יותר בעיצוב הנעליים, כדי שאלה יהוו פתרון איכותי ויפה עבור כל הסובלים למיניהם. 

אחד היתרונות הבולטים של נעליים אורטופדיות הוא, תיקון היציבה של המשתמש והפחתת הלחץ על כפות הרגליים, עמוד השדרה והירכיים. הענף ממשיך להתפתח וחולי הסוכרת נהנים מנעליים אורטופדיות יפות ומעוצבות, המותאמות כמו חליפה יוקרתית לרגליהם. ההתאמה המושלמת של הנעל האורטופדית לכף הרגל, תורמת להפחתה משמעותית של כאבים ובעיות רפואיות שונות בכפות הרגליים. אל תהססו, קנו.