בעבר הלא רחוק, מעט מאוד אנשים דיברו נעליים אורטופדיות או הכירו את המושג. אבל כיום, המושג הזה הפך למוכר מאוד, ולא מעט אנשים כבר בחרו בנעליים אורטופדיות. זו מהפכה רצינית בכל מה שקשור להנעלה, מכיוון שהרבה אנשים הפסיקו להתפשר על הנוחות והבריאות שלהם, ועברו לנעליים אורטופדיות. הנעליים האורטופדיות מסייעות מאוד לאנשים שסובלים מכאבי רגליים, ברכיים, או גב, ועוזרות להם להישאר יעילים ולהתנייד או לעמוד בנוחות רבה יותר. עם זאת, חשוב לזכור שכדי לייצר נעליים אורטופדיות נדרשים ידע, מיומנות, ומקצועיות רבה, ולא כל מקום שמספר לכם שהוא מוכר נעליים אורטופדיות אכן מציע נעליים איכותיות וטובות. אז הכנו לכם כאן מדריך קריא וקליט על נעליים אורטופדיות, ואם יש לכם כאבי גם או ברכיים שלא חולפים, כדאי לקרוא אותו.

 

אז מהן נעליים אורטופדיות?

נעליים אורטופדיות הן נעליים שמותאמות במיוחד לגוף של מי שנועל אותן ולצרכים שלו. הן בנויות כך שיתאימו למבנה כף הרגל, שמשתנה מאדם לאדם, וכך הן יכולות לתמוך ברגליים וביציבה ולמנוע מראש כל מיני בעיות וכאבים שהם תוצאה של יציבה לא טובה. מדובר על נעליים נוחות מאוד שמאפשרות לעמוד או ללכת זמן רב יחסית, גם למי שסובל מכאבים. הנעליים הללו ממש מחוללות קסמים עבור אנשים שמתמודדים עם בעיות וכאבים שונים כמו דורבן, ועוד.

 

איך מתאימים את הנעל האורטופדית לאדם?

כל הרעיון בנעל אורטופדית הוא התאמה מלאה ומושלמת למי שנועל אותה, ולכן חשוב להבין איך בדיוק מתאימים את הנעל לאדם. הפרמטר הראשון שצריך להתחשב בו הוא המבנה של הקרסול וכף הרגל: למשל, האם הקשת שבחלק התחתון של כף הרגל שטוחה מדי, או שאולי היא גבוהה מדי. הפרמטר השני שצריך להתחשב בו הוא האם ישנה בעיה בריאותית קונקרטית או שהנעל היא אמצעי למנוע התפתחות של בעיות כאלו. למשל, עבור אנשים חולי סוכרת יש נעליים עם דגש על הריפוד והנוחות, מכיוון שהם מועדים להתפתחות של פצעי לחץ בכפות הרגליים. הפרמטר השלישי שצריך להתחשב בו הוא למה נועדה הנעל, האם מי שינעל אותה מתכנן לבצע איתה פעילות גופנית, האם היא מיועדת רק להליכות קצרות? אחרי שיש לנו את התשובות לכל השאלות הללו, אנו יכולים להבין מה תהיה הנעל הכי נוחה ונכונה עבור האדם.

 

כיצד נבחר נעל אורטופדית?

הכנו לכם רשימה קצרה של דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני שבוחרים נעל אורטופדית. השאלה הראשונה היא האם יש לכם מדרסים. אם יש לכם מדרסים, חשוב מאוד לוודא שהנעל האורטופדית שבחרתם מותאמת גם למדרסים, מכיוון שלא כל נעל אורטופדית מתאימה גם למדרסים. מבחינת הצד הפנימי של הנעליים, אם אתם לא משתמשים במדרסים חיצוניים, בדקו שהרפידה הפנימית של הנעליים נוחה מספיק עבורכם. בדקו גם שיש מספיק חלל ומקום לאצבעות הרגליים כדי שלא יתפתחו שפשופים או פצעים. מבחינת החלק החיצוני של הנעל כדאי לבדוק שהוא עשוי מחומר מאוורר ונושם, אנו חיים במדינה שרוב הזמן חם בה, ואם הרגל שלכם תיחנק זה לא יהיה טוב. זה חשוב במיוחד למי שמתכנן לעשות פעילות ספורטיבית עם הנעליים האורטופדיות שלו. כדאי לבדוק שהסוליה יציבה ומאוזנת, ואת רמת התמיכה שעקב הנעל מספק. ככל שיותר קשה לכופף את העקב שלכם בתוך הנעל, זה אומר שיש לו יותר תמיכה.

 

למי כדאי לעבור לנעליים אורטופדיות?

אם נראה לכם שנעליים אורטופדיות מיועדות רק לקשישים או לאנשים עם בעיות רציניות, אתם ממש טועים. אם אתם רוצים להמשיך לסבול מכאבים זו בעיה שלכם, אבל כדאי לדעת שיש היום המון אנשים בכל הגילאים שמסתובבים עם נעליים אורטופדיות. אם יש לכם כאבים באחד מחלקי הרגליים - כפות רגליים, קרסוליים, או ברכיים, אל תתעלמו מהכאב, הוא נועד לאותת לכם על משהו, ויכול מאוד להיות שנעליים אורטופדיות יפתרו את העניין. אם לא נוח לכם ללכת או לעמוד ואתם מתחילים לסבול אחרי זמן קצר, שווה לבדוק את האפשרות של נעליים אורטופדיות. סיבות נוספות לשקול מעבר לנעליים אורטופדיות יכולות להיות קושי בשמירה על שיווי משקל ומעידות רבות, או רגליים שמתעייפות לאחר זמן קצר מאוד. דרך אגב, גם מי שלא היו לו כל החיים בעיות ברגליים, ושהלך עם נעליים רגילות, צריך לקחת בחשבון שהמצב יכול להשתנות. הצורה של כפות הרגליים שלנו יכולה לעבור שינויים במהלך החיים, ונעל שהתאימה לנו והיתה מאוד נוחה עד עכשיו, יכולה להיות ממש לא נוחה מעכשיו. גם כאן, שווה לבדוק את האפשרות של נעל אורטופדית שתציל לכם את הרגליים.

 

אז איפה אפשר להשיג נעליים אורטופדיות?

קודם כל חשוב לדעת שיש היום בלבול במושג נעל אורטופדית. הרבה מאוד מקומות מציעים נעליים אורטופדיות, והרבה מאוד חברות מצהירות שהן מייצרות נעליים אורטופדיות. אלו יכולות להיות נעליים מאוד נוחות ומאוד מתאימות, אך הן לא נעליים אורטופדיות. נעליים אורטופדיות הן נעליים שקיבלו המלצה ממכון מוכר ומקצועי שיש לו ניסיון והבנה בתחום. אנו ממליצים מאוד לא להתפתות לכל מיני פרסומות והבטחות, וללכת אך ורק למקומות עם שם מקצועי מוכח ואמין. אנו יכולים להמליץ לכם למשל על מכון אורטוקל כמכון מצוין.

 

סיכום

נעל אורטופדית היא אופציה חשובה שיכולה להציל לכם את הרגליים, וחשוב מאוד להכיר אותה. גם למי שסובל מבעיות רגליים, אין סיבה שעמידה והליכה יהיו סיוט.